Schrijven Schreeft Geschreven

Ik weet niet wat is er aan de hand met mij. Maar in dit laatste tijden, voel ik me van schrijven houd. Ja, ik ben zo blij om een artikel of een schrift schrijven. Mischien gaat het omdat ik te veel "het schrijven klas" kreeg. Ja, in dit semester zijn er veel schrijfles die ik moet volgen.

- Aaa, je bent leugenaar! -
- Wat? Zijn jullie niet van mij geloven? -
- Nee. -
- Haha, jullie moeten naar mij geloven, hoor. -

Ja natuurlijk. In feite is er alleen maar e'e'n les, maar het bestaat uit 3 dagen per week, maigote. Drie ontmoeting in elke week en op elke ontmoeting moeten we een schrift maken over allerlei dingen.

Het schrift bestaat ook uit 3 delen. Ten eerste is over correspondentie schrijven. Ten tweede is over creatief schrijven en ten slotte is over *ik vergeet waarover gaat het*. In elk soort van het brief, zijn er twee mensen die moeten samenwerken om het brief te maken. Als ze ooit hebben samengewerkt, dan moeten ze wisselen en werken samen met andere studenten. Het maakt me nog blij want ik kan met alle vrienden van mij meer interactie hebben.

In correspondentieschrijven moeten we veel soorten van brieven schrijven. Er zijn informele brief of email, felicitatie en uitnodiging, zakelijke brieven, klachten brief, lezersbrief en sollicitatie. Elke brief heeft hun ieder karakteristiek. In generaal, zijn ze al hetzelfde, een brief beide is het officieel of niet. Het verschil is alleen maar in de taal gebruiking en ook in de manier overhandiging. Deze zijn het verschil van elke brief.

In creatiefschrijven zijn er ook veel soorten categorie van dit schrift. Eerst mochten we poezie of lyric maken. Daarna zjn er verhaal, intervieuw uitschrijven, reclame "persuasieve tekst" en brochure *een taak voor de midsemestertentamen*. In dit les, voel ik me meer gezellig en blij dan in de correspondentie les. Waarom? Omdat we in creatief schrijven meer vrij kunnen worden. We mogen om alle van onze ideeen gebruiken. Deze zijn zo leuk, toch? Er zijn bijna geen zekerheid en dat is zo leuk, vind ik.

In het laatste schrift, ik weet niet precies waar gaat het over. Het gaat over wat de docent naar ons zult verteld. Als de docent op ons een poezie maken ofdragen,
Ik vergeet het *soms*. Dadag allemaal. Ik vergeet alles in de derde schrijven, haha :p Ik zal je het tekstje sturen. Bedankt voor jouw hulp, allemaal :)


- Ik hoop dit verhaal om mijn junior kan dienen.


#Sorry voor alle foute grammatika of woordenschaat. Ik ben nog leren om het te verbeteren. Kees! :D

You Might Also Like

0 komentar

Best of Me